SOK-aktiviteter uke 48

Tilbake i gymsalen på Breidablikk etter en liten pause.
Rekruttene har tatt en velfortjent pause i sine aktiviteter frem til jul, men oppfordres til å stille i Sandefjord Christmas Cityrace (SCCR) 14. desember.

Påmeldingen til SCCR er åpnet, og årets arena blir Byparken.

Onsdag 30. november:
Vinter-Jukola, Hedrum

Torsdag 1. desember:
SOK-trening, Breidablikk ungdomsskole
Ozon/voksen: Løpetrening + styrketrening innendørs

Fredag-lørdag 2.-3.desember
Røsskleiva-samling (MOT TV), Langesund, inkl Røsskleivaløpet på lørdag

Søndag 4. desember:
STIF Vintertrening, Grubesand, start kl.1100-1230.

SOK-aktiviteter uke 47

Merk: Torsdagstreninga foregår i Bugården….

Onsdag 23. november:
Grøtfest, Furustad Grendehus kl.1800

Torsdag 24. november:
SOK-trening, Bugården
Rekrutt: O-aktiviteter med hodelykt
Ozon/voksen: Løpeintervaller

Fremmøte på parkeringsplassen ved Jotunhallen kl.1800 for ALLE
Ingen innetrening siden gymsalen er stengt.

Søndag 27. november:
STIF Vintertrening, Solåsen/Håkavika, start kl.1100-1230.

Hva skal til for å bli god i orientering?

forside-cgkStort oppmøte og stor interesse da Carl Godager Kaas var sammen med oss på torsdagstreningen. Treningen startet med at Carl løp intervall med oss. Deretter ble det et spennende foredrag om hvordan man skal trene for å bli en best mulig o-løper. Hele foredraget ligger vedlagt, men her er et lite utdrag:

  • Tren variert: Still opp på klubbens treninger. Sykle til trening/skolen. Gå på ski om vinteren. Tren spensthopp, tåhev og andre styrkeøvelser. Ballspill er bra 🙂
  • Fokus: Før treningen, tenk på hva du skal trene på: F.eks. orientere i fart, riktig utgang fra posten, retningsløping og holde konsentrasjonen med mange løpere rundt deg.
  • Ha det gøy sammen: Moro på trening. Vær med på klubb- og kretssamlinger. Reis på løp sammen. Still opp på klubbaktiviteter.

Carl syntes vi hadde en mengde lovende ungdommer i klubben, og at han var imponert over hvor spreke de var under intervalltreningen. I tillegg synes han vi hadde et bra treningsopplegg – så de som vil bli ordentlig gode har alle muligheter for dette i Sandefjord OK.

Arne Håkons etterord: Vintersesongen er en fin tid for å ha fokus på de områdene Carl peker på. O-teknisk er det fine treninger med vinter-jukola hver onsdag og STIF-løp hver søndag (så lenge det ikke er snø). Løpsmessig er det viktig å være med på intervalltrening/styrketrening hver torsdag. I tillegg er lange, rolige skiturer en fin måte å trene variert på. Hjemme i stua kan du gjerne bruke litt tid på Livelox i Eventor der du kan se kart og GPS-track fra andres løp. Her kan dere se forskjellige veivalg, og finne ut av hvilket veivalg som ser ut til å være smartest (f.eks. Blodslitet 22. oktober).

cgk-foredrag-sandefjord